تجهیزات ترافیکی
نوشته شده توسط : محمد دوستی

تجهیزات ترافیکی از جمله علائم راهنمایی و رانندگی محسوب می‌شوند که برای پیشگیری و جلوگیری از تصادفات و محافظت از جان افراد در جاده و یا ترافیک روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علائم راهنمایی و رانندگی می‌تواند به کنترل و مدیریت ترافیک و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای به افراد کمک کند. با محدودیت سرعت از بسیاری از اتفاقات ناگوار جلوگیری به‌عمل می‌آید. عمدتا از این تجهیزات برای ترافیک‌های معمول روزانه و یا یا سیستم‌های بزرگراهی و جاده‌ای نیز استفاده می‌شود و شما در بسیاری از پارکینگ‌ها احتمالا تابلو‌های خاصی را مشاهده کرده‌اید. تجهیزات کاربردی ترافیکی در انواع مختلف می‌تواند برای کنترل ترافیک در جاده‌های عمومی نیز مورد استفاده قرار گیرد.شما باید به محل قرارگیری این تجهیزات در انواع دستگاه‌های مختلف توجه کنید؛ چرا که مثلا تابلوی علائم هشدار و اخطار یک علامت خاص و خط‌کشی و راه‌سازی یک مفهوم دیگر را  به نمایش می‌گذارد.

برای معرفی انواع گوناگون خرید تجهیزات ترافیکی شما به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در ابتدای کار باید توجه کنید؛ چراغ‌ها برای هدایت ترافیکی خودروها و عابرین نقش ویژه‌ای دارند که در مدل‌های حالت ثابت و یا حالت فعال شونده خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مخلوط‌های کله قندی برای کنترل و توقف می‌تواند یک وسیله ایمنی به حساب آید. مخروط‌ها نیز به عنوان یک وسیله ایمن در هدایت ترافیک مورد کاربرد واقع می‌شوند و اگر نام گل میخ چشم گربه‌ای ترافیکی را شنیده باشید، چراغی به زمین متصل است که شیشه مقاوم جز تجهیزات ترافیکی پرمصرف و مهم است.

بولارد یک مانع برای جریان ترافیکی است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد. آینه‌های ترافیکی یکی‌دیگر از تجهیزات ایمنی، برای ایمنی هرچه بیشتر جاده‌ها است. تابلوهای ترافیکی در شهرهای مختلف می‌تواند به عنوان اعلام هشدار بسیار کاربردی به حساب آیند. سنسور برای شناسایی خودروهای عبوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جمله تجهیزات ترافیکی است.

شما برای شناسایی انواع تجهیزات ترافیکی بهتر است به کاربرد آن توجه کنید؛ چرا که هر کاربردی ویژگی خاصی را به نمایش می‌گذارد.قیمت تجهیزات ترافیکی استوانه‌های نارنجی، استاپر، مخلوط پایه دار، جدا‌کننده خودرو، سرعت گیر و بشکه‌های ایمنی از جمله انواع این تجهیزات به شمار می‌آیند که هر کدام برای امنیت هر چه بیشتر جاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید این نکته را به خاطر بسپارید که به خاطر استفاده در محیط‌های باز مسئله کیفیت و مقاومت برای انواع تجهیزات یک مسئله مهم و کلیدی محسوب می‌شود که بتوانند در مقابل انواع شرایط جوی مانند باران و برف استقامت اصلی خود را به نمایش بگذارند. البته رنگ هر کدام از این تجهیزات نیز خود مسئله مهمی است تا در هر نوع مسافت رانندگان بتوانند ز انواع مختلف تجهیزات را به نحو احسن مشاهده و از خطرات و تصادفات جلوگیری کنند. ساختار، کیفیت و ویژگی هرکدام از انواع متفاوت این تجهیزات وابسته به کاربرد آن‌ها مشخص می‌شود.

 

هر کدام از تجهیزات ترافیکی کاربرد ویژه‌ای دارد. اما هدف اصلی تمامی تجهیزات جلوگیری از ترافیک، تصادف و آسیب به افراد است؛ چراکه حفظ امنیت افراد پیاده یک مسئله کوچک در نظر گرفته نمی‌شود و در این بین، استفاده از کله قندی‌های ترافیکی برای اعلام خطر است که در بین تجهیزات راهنمایی ترافیکی کاربرد گسترده‌ای دارد.تجهیزات ترافیکی ماه ایمن  استوانه ترافیکی برای مدیریت و کنترل تردد خودروها است. اما بشکه‌های ترافیکی به عنوان یک مانع دربرابر خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند برای جلوگیری از ورود خودرو مورد کاربرد قرار گیرد. راهبندها نیز برای ایمنی پارکینگ مورد استفاده است. کاربرد سرعت‌گیر که جزءمعروف ترین ها است، برای محدودیت سرعت غیر مجاز شناخته می‌شود که صددرصد می‌تواند خطرات ویژه‌ای را به وجود آورد. تابلوهای ترافیکی برای جلوگیری از خطرات احتمالی در مکان‌های گوناگون به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات ترافیکی مورد استفاده وکاربرد در جامعه قرار می‌گیرند. سعی کنید با علائم و تجهیزات آشنایی داشته باشید تا از هرنوع مشکل ترافیکی آگاه شوید.

برای خرید تجهیزات ترافیکی ماه ایمن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 https://mahimen.ir/product-category/تجهیزات-ترافیکی/

 

 





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: